Barbora Voráčová: Storytelling v divadle
Jestli rádi posloucháte příběhy, mohl by vás zajímat nový fenomén storytelling. Jde o divadelní disciplínu, která funguje i v dalších uměleckých oblastech. Barbora Voráčová storytelling vystudovala v norském Oslu a po návratu do Česka ho začala realizovat ve spolupráci s Divadlem na cucky, se souborem Damúza nebo s Petrou Tejnorovou. Aktuálně uvádí storytellingovou hru Všichni Teigeho muži.
Proč storytelling, a ne jen jednoduše vyprávění? Čím se storytelling od vyprávění, tak jak ho známe a sami používáme, liší? Jak vypadá divadelní představení na bázi storytellingu? Poslechněte si rozhovor s Barborou Voráčovou a vypravěčem Matějem Záhoříkem, který přidal konkrétní ukázku.
Poslouchejte na stránkách Českého rozhlasu
Pokud vás tenhle přístup k vyprávění zaujal, podívejte se na www.story-telling.cz. Kromě hry Všichni Teigeho muži bude mít brzy premiéru i novinka Saga III. Vznikla ve spolupráci s Divadlem na cucky a jde o storytelling o severské mytologii. V procesu je také nové představení na téma národního obrození, které se představí v září na festivalu Vyšehrátky v Praze. (text ČRo)
- Tomáš Soldán vdechuje život řadě rozhlasových děl zejména originálním přístupem
- Pavel Gotthard a Jakub Votýpka & Česká televize
- Michael Sodomka, Silvia Divékyová, Štěpán Vranešic: Salon původní tvorby
- Tereza Semotamová: Please Enter Destination
- Hana Zoubková: Programové pilíře ČT:D v kontextu původní tvorby České televize od roku 2013
- Tereza Reková: Možnosti tvůrčí komunikace ve vztahu k odkazu osobnosti Hieronyma Lorma a jejich využití v médiích a na divadle
- Tomáš Koňařík & Matěj Randár: Jak jsem zničil 56. Zlín Film Festival
- Veronika Pospíšilová: Cesta pěvců
- Dora Kaprálová: Berlínský zápisník
- Bernadeta Babáková & Michael Sodomka & Štěpán Vranešic: Salon původní tvorby